Blog

אסטרטגיית תוכן בעולם דיגיטלי

יש הרבה דרכים יעילות להעביר מידע אל לקוחות ברשת, אבל כדאי שתהיה לכם אסטרטגיה סדורה בנושא. מה זו בכלל אסטרטגיית תוכן ומדוע היא חשובה כל כך? הנה כמה דברים שכדאי שתדעו.

העולם הדיגיטלי שינה את מהות הביטוי “תוכן”. בעבר הלא רחוק החלוקה הייתה ברורה – לכל גוף עסקי היה מנגנון שיווק ומנגנון פרסום. תוכן היה נחלתה של התקשורת – טלוויזיה, רדיו ועיתונים. האינטרנט שינה את חוקי המשחק והזרקור העסקי הופנה אל עבר התוכן. המידע שעובר בין המותג ללקוח באינטרנט – בין אם בטקסט, תמונות, וידאו או סאונד – הפך לכלי מיתוגי, שיווקי ופרסומי.

התפתחות הטכנולוגיה, זינוק בקצב העברת נתונים, פריחת הפלטפורמות הניידות (סמארטפונים וטאבלטים) וריבוי ממשקי שיתוף תכנים, יוצרים אתגרים חדשים למנגנוני השיווק בחברות ובמותגים – וזה קורה בקצב מסחרר. האתגר הגדול מכולם הוא קביעת המשקל הנכון של התוכן בתמהיל הפעילות השיווקית. אין עדיין נוסחה ברורה להצלחה; ניטור, גמישות מחשבתית ויצירתיות הם המפתחות להשגת היעדים. פייסבוק, יוטיוב, ניוזלטרים, בלוגים, דפי נחיתה או אתר אינטרנט – כולם מהווים מסוע שיווקי לתוכן שהמותג יוצר. איכות התוכן והתאמתו ללקוחות הפוטנציאליים הם אלה שיקבעו כיצד יתנהג הלקוח.

על מנת למקסם את הממשק מול הלקוח, חשוב מאוד לייצר אסטרטגיית תוכן. אסטרטגיה הכוללת את האג’נדה של המותג, את הדרכים להנעה לפעולה ואת היעדים העסקיים, זאת תוך התייחסות לקמפיינים שרצים ברקע, אופי הפעולה של המתחרים ברשת, מעורבות הגולשים ומידע המתקבל ממקורות נוספים.

אם צריך לפשט את האסטרטגיה למשפט בודד הוא יהיה כזה: לתכנן, לבצע, למדוד, לשפר ולבצע שוב.

אינטראקציה עם לקוחות על גבי פלטפורמות דיגיטליות הייתה ועודנה הכח שמניע בעלי עסקים רבים לצלול אל נבכי המדיה החברתית בכלל ופייסבוק בפרט. פעילות ללא אסטרטגיית תוכן ברורה, ללא הבנת ריבוי הערוצים ובלי יכולת להתמודד עם תגובות הגולשים, היא הסיבה העיקרית לכך שמותגים רבים חוו כישלון מהדהד מפעילות דיגיטלית. בעידן הנוכחי, היכולת לייצר תוכן איכותי, מקצועי, ממוקד מטרה ומניע לפעולה היא קריטית לכל עסק – בין אם מדובר בעוסק הבודד ובין אם במותג ענק. אפשר לנסות לברוח מהצורך להתמודד עם הלקוחות – אבל אי אפשר להתחבא. הלקוחות שנמצאים ברשת הם אלה שמכתיבים לבעלי העסקים את ערוצי השיווק החשובים – ובראשם המדיה החברתית. הסמארטפון, הטאבלט והמחשב הנייד התמקמו במרכז חיינו כצרכנים ובמרכז היעדים העסקיים של כולנו כמשווקים.