האינטרנט שינה לחלוטין את הרגלי הצריכה של כולנו. בין אם מדובר בחיפוש מידע והמלצות, קבלת החלטה עסקית או ביצוע רכישה, הצעד הראשון תמיד, אבל תמיד, מתחיל ברשת.
מעל שלושה מיליארד בקשות חיפוש נרשמות מדי יום בגוגל. יש בישראל קרוב ל-4 מיליון חשבונות פייסבוק פעילים ובממוצע הגולשים נכנסים לאינטרנט 14 פעמים ביום, לרוב דרך הטלפון. אלו רק כמה מספרים שמייצגים עולם שלם של עובדות מדהימות אשר מצביעות על דבר אחד – העולם של היום מתנהל דרך הרשת. זה כלל לא משנה באיזה תחום אתם פועלים – הקהל שלכם נמצא באינטרנט. אנשים מחפשים בגוגל, קוראים מידע בוויקיפדיה, מתייעצים בפייסבוק, משתפים חוויות באינסטגרם, מעלים את קורות החיים שלהם ללינקדאין ומנהלים חלק ניכר מהפעילות השוטפת שלהם ברשת. כולם רוצים הכל, מהר ועכשיו. עם כל כך הרבה מידע זמין, למי יש זמן להתעכב. הלקוחות הפוטנציאליים בעידן האינטרנט הם ממוקדים וחסרי סבלנות או במילים פשוטות – אכזריים. הם יודעים בדיוק מה הם רוצים ואין להם זמן מיותר או עודף אמפתיה. זה עכשיו או כלום – והם לא יתנו לכם הזדמנות שנייה. בכל פינה ברשת נמצאים המתחרים שלכם, והגולשים יודעים להגיע אליהם באותה קלות ומהירות שבה הם מצאו אתכם.האתגר הגדול של כל בעל עסק הוא לא רק לאפשר לקהל למצוא את העסק במהירות, אלא גם ליצור אצלו גירוי ולהעביר לו את המסר בצורה הטובה ביותר. על מנת שזה יקרה, חייבים ליצור תמהיל נכון של פעילות ברשת באמצעות שילוב והתאמה מדויקים – בין ערכי המותג לצרכים של הלקוחות הפוטנציאליים. צריך גם לדעת להתאים את המסר לפלטפורמה, להבין את הלך הרוח של הגולש ולהיות עם נוכחות בכמה שיותר מקומות.