פרסום שלילי, לקוח זועם, שיימינג מצד מתחרה… ניהול יחסי ציבור ברשת היא הדרך של העסק שלך להתמודד עם הצד הפחות יפה של חופש הדיבור. ניטור אפקטיבי של הדיבור על המותג שלך ברשת ותגובה מהירה יכול להציל את המוניטין שנבנה לאורך שנים.
כוחו של הלקוח הבודד בעידן הדיגיטלי הוא עצום. פרסום שלילי אחד ברשת עלול להסב נזק תדמיתי לעסק קטן כמו גם לחברת ענק. שנים של עבודה קשה, בניית שם ומוניטין יכולים לרדת לטמיון כאשר לקוח ממורמר אחד מתמלא רצון לנקום ולהרוס. הדרך להתמודד עם משברים מהסוג הזה, טמונה ביכולת לנטר ולטפל בכעס של לקוח ממורמר או בניסיונות הפגיעה מצד מתחרים בכל פעילות שלילית ברשת לפני שהיא מתפתחת לממדים גדולים והופכת למשבר של ממש.התהליך מתחיל בניטור של המותג ברשת, זיהוי הזירות בהן יש שיח על המותג (אתרי אינטרנט, מדיה חברתית, פורומים מקצועיים…) ובניית תשתית לתגובה במידת הצורך. פעילות יחסי ציבור באינטרנט נועדה לנטרל את הפעילות השלילית ולאזן את תמונת המצב כדי למזער ככל האפשר את הנזק התדמיתי. במקרה של לקוח פגוע אפשר למצוא דרך להגיע אליו, ובמקרה של טרול פוגעני מטעם מתחרה אז ניתן לחשוף אותו ואת מטרותיו ובכך להפוך את הסיטואציה.
הצד הפרואקטיבי של היח”צ הדיגיטלי הוא בפעולות שיווק “מתחת לרדאר” באותן זירות אותן מזהים בתהליך הניטור. לפעילות מהסוג הזה ישנה יכולת לגרום לגולשים לקדם את המותג שלך, להמליץ על המוצרים שאתה מוכר, לחלוק עם אחרים את חוויית הקניה בעסק שלך או להביע שביעות רצון מהמותג שלך. לקוחות מרוצים הם כוח שיווקי חשוב לכל עסק – צריך רק לדעת איך למנף את ההשפעה שלהם ברשת. זהו אחד האתגרים הגדולים בפעילות היח”צ הדיגיטלי – וזוהי גם המומחיות שלנו.