Blog

8 טיפים לשיפור הביצועים של דף פייסבוק עסקי

מנהלים דף פייסבוק עסקי? הנה 8 עצות שתסייענה לכם לשפר את הביצועים והנראות של הדף שלכם..

כל מותג שמכבד את עצמו פועל ברשתות החברתיות. ברחבי העולם מדובר ברשתות חברתיות מגוונות, אולם בישראל הרשת העיקרית וזירת הפעילות המרכזית היא פייסבוק. לנוכחות המותג בפייסבוק יש יתרונות עצומים; כרשת החברתית הפופולרית במחוזותינו שבה חברים מיליוני ישראלים, פייסבוק היא למעשה הפלטפורמה הנגישה ביותר לשיווק ומיתוג של עסקים, לפרסום מדויק המכוון אל קהלי יעד ממוקדים, ולהפצה אורגנית של ערכים עסקיים (אם תרצו, גלגול מודרני של שיטת “מפה לאוזן”). עם זאת, חלק ניכר מהאנשים שמתפעלים דף פייסבוק עסקי, לא תמיד יודעים למדוד ולמטב את פעילות הדף. הנה כמה פעולות, שתוכלו לבצע בקלות יחסית, על מנת לשפר את ביצועי דף הפייסבוק העסקי של המותג שלכם:

1. טיימינג, טיימינג, טיימינג!

אם חשובים לכם הביצועים האורגניים (הלא ממומנים) של הפוסטים, בחרו את השעות המתאימות ביותר להעלאת הפוסטים. באופן כללי, “התנועה”בפייסבוק ערה במיוחד בשעות הערב – בשעות 19:00-22:00, אבל עליכם להבין מהן השעות בהן קהל היעד שלכם פעיל  ולתזמן את הפוסטים בהתאם על מנת להשיג חשיפה מיטבית. ישנן כמה דרכים שיעזרו לכם לגלות מהן השעות בהן הקהל שלכם נמצא ופעיל ברשת: אם דף הפייסבוק שלכם כבר מבוסס, בדקו מה הן השעות של האוהדים שלכם. היכנסו לאינסייטס (insights) של הדף שלכם ובפוסטים (posts) תוכלו לראות בדיוק מתי האוהדים היו “און ליין”, מתי הפוסטים שהעליתם זכו להכי הרבה אינגייג’מנט, ומידע נוסף שיסייע לכם. תוכלו גם להשתמש בכלי מדידה חיצוניים, שיערכו עבורכם ניתוח מעמיק יותר של הנתונים ויסייעו לכם להבין מיהו קהל היעד שלכם, מה הזמן הטוב ביותר להעלות פוסטים, וכו’.

2. אל תזניחו את תיאור הדף וה”אודות”

דפים רבים נוטים להזניח את תיאור הדף שלהם ואת כתיבת ה”אודות”, אולם חשוב שתדעו כי אלו החלקים בדף הפייסבוק שלכם שנסרקים על ידי גוגל ומשפיעים על קידומו (יחד עם שם הדף כמובן)! אם תקפידו לכתוב את תיאור הדף וה”אודות” בצורה חכמה, תוכלו להשיג מיקום טוב יותר בתוצאות החיפוש האורגני בגוגל; הקפידו על מילוי כל הפרטים, ודאו כי שם העסק מאוית נכון (גם באנגלית), שהכתובת מדויקת ושהקישור לאתר שלכם מדף הפייסבוק, עובד. רשמו תיאור קצר ומדויק, המכיל את עיקרי הביטויים הרלוונטיים לתחום העסק שלכם.

3. דברו אליהם בתמונות וסרטונים…

יש משמעות גדולה לבחירת התמונות בפוסטים שאתם מעלים; זכרו שהפיד מלא באייטמים שונים ולתמונה או הסרטון שתבחרו יש תפקיד אחד – לגרום לגולש לעצור רגע ולבחון במה מדובר. תמונות וסרטונים הם הכלים החזקים ביותר שיש לכם במדיה החברתית; בחרו תמונות מושכות ויצירתיות וסרטונים שיסקרנו וייצרו עניין. אם המותג שלכם “פוטוגני” – תנו לתמונות לדבר במקום המילים ( כדאי גם לשלב פעילות אינסטגרם – במיוחד במותגים המכוונים לצעירים). בנוסף, כוחו של הווידאו ברשתות החברתיות רק הולך וגדל ומהווה נדבך חשוב בחזון של פייסבוק; עלייתו של פיצ’ר השידורים החיים מחדד עוד יותר את הכיוון אליו נושבות הרוחות, ואפשר לראות כי מספר האנשים הצופה בשידורים החיים גדול פי שלושה מאלה שצופים בסרטונים רגילים. אל תהססו לנסות להשתמש בפיצ’ר הזה כדי לקדם את העסק שלכם. לחצו כאן למספר עצות שיעזרו לכם עם פיצ’ר ה”LIVE”.

4. התוכן הוא המלך

על עוצמת התוכן באינטרנט אין עוררין – כך גם בכל הנוגע לפייסבוק. חשוב שתהיה אסטרטגיית תוכן לדף שלכם הנגזרת מערכי המותג וכוללת בניית עולמות תוכן והבלטת היתרונות היחסיים על פני המתחרים. אסטרטגיית התוכן חייבת להשתלב ולהשלים את כלל הפעילות המותגית שלכם בזירות הנוספות (שיווק, מכירות, פרסום, אוף-ליין, קד”מ וכו’). יצירת תכנים על בסיס עולמות התוכן שקבעתם מראש, תאפשר לכם להבין למה הקהל שלכם מתחבר טוב יותר. תנו לאנשים משהו לצפות לו, כמו סדרת פוסטים שתיצור מומנטום ועירנות למותג. צרו לעצמכם תדמית של מומחים בתחום, בעלי סמכות, בעזרת פוסטים מקצועיים ומהוקצעים. בחרו את אופי ונימת הפוסטים ושמרו על קו אחיד.

5. קדמו את הפוסטים בחוכמה

התפוצה האורגנית של דפים עסקיים בפייסבוק היא מוגבלת. פייסבוק מציעים לכם לממן את הפצת הפוסט כדי להגיע לקהלים חדשים באמצעות כפתור Boost Post אשר רבים מתפתים ללחוץ עליו ולקדם כך פוסטים. אולם, חשוב שתדעו כי מדובר בפעולה בזבזנית יחסית, שתביא לתוצאות די מוגבלות ובעלויות גבוהות מאלה שתשיגו באמצעות פילוח נכון. פילוח קהל היעד שלכם הוא צעד אסטרטגי בעל חשיבות עליונה; טארגטינג (יצירת קהלי יעד) מדויק ומדוקדק, אשר ימקד בדיוק מיהו קהל היעד שלכם, יפחית את העלויות וישיג את התוצאות הרלוונטיות והטובות ביותר עבור הדף שלכם. חשבו על זה כך: אם ברצונכם לפרסם סיגרים, אין טעם לפרסם בעיתון ארצי עם תפוצה רחבה של קהל לא ממוקד. עדיף לפרסם במגזין שפונה לגברים שמתעניינים במוצרי יוקרה – כך חוסכים בעלויות ומגיעים לקהל היעד הרלוונטי. הדבר נכון גם לקידום בפייסבוק; עליכם להבין מיהו קהל היעד של המוצר שלכם ולבצע חיתוך מדויק, על מנת להשיג תוצאות טובות יותר – בעלויות נמוכות יותר.

6. האשטאגו את הפוסטים שאתם מעלים

לתיוג בפייסבוק יש כוח – וכדאי לכם להשתמש בו. אם החלטתם ליצור סדרת פוסטים, תיוג כל אחד מהפוסטים בהאשטאג זהה יאפשר לכל גולש לאתר בקלות את הסדרה כולה. כך אף תסייעו לתפוצה האורגנית של הפוסטים שלכם. השתמשו בתיוגים נוספים לאלה של המותג שלכם; בצורה זו תוכלו להגיע לקהלים חדשים, שלא נחשפו אליכם קודם. לדוגמה, אם הפוסט שלכם עוסק בשעוני יוקרה, השתמשו בהאשטאגים כמו #יוקרה #שעון #סטייל וכו’.

7. אל תתעלמו מהאוהדים שלכם!

פייסבוק היא זירה אינטראקטיבית שבה יכול כל גולש לתקשר עם המותג שלכם. גולשים רבים מנצלים את האפשרות הזו כדי לשאול שאלות, להתלונן ולהתעניין במוצר או בשירות שאתם מציעים, לכן חשוב שתהיו שם בשבילם! ב-2015 פייסבוק החלה למדוד את זמן התגובה לפניות של גולשים בדפים. מהלך זה רק חידד עוד יותר כיצד הפכה הרשת החברתית לפלטפורמה משמעותית של שירות הלקוחות. כאשר שיעור התגובה גבוה במיוחד, המידע הזה מוצג בפומבי בדף, בצדה של תמונת הקאבר. אין ספק שמידע כזה אשר מופיע בצורה גלויה בדף שלכם, תורם לתדמית החיובית של העסק שלכם. עם זאת, חשוב מאוד שלא תנהלו את הטיפול בתלונות על פני הדף; הגיבו תגובה ראשונית מהירה ועניינית, והעבירו את המשך הטיפול להתכתבות פרטית או שיחת טלפון.

8. אל תתעלמו מהאוהדים שלכם!

אם אתם מעלים לפייסבוק קישורים לאתר שלכם או כל הפנייה אחרת, השתמשו בכלים המקצרים אותם ומספקים לכם דרך למדוד את ההקלקות עליו (bitly, goo.gl וכו’). כך תוכלו למדוד את מספר ההקלקות והכניסות לקישור, לדעת מהם הימים והשעות בהם אנשים לוחצים על הקישור, מהם המקורות שמהם הגיעו הגולשים וכו’ – מכל אלה ניתן להגיע לתובנות ומסקנות שיילמדו אתכם איפה יש מקום לשיפור, מה “עבד” יותר טוב ומה פחות וכו’. בנוסף, הכלים הללו מאפשרים לכם “לנקות” קישורים ארוכים ומסורבלים ולהעניק להם שם, מה שתורם לנראות ולאסתטיקה שלהם.