גם אם אין לך נוכחות באינטרנט, הלקוחות שלך מדברים עליך! החיסרון הוא שאתה לא יודע מה אומרים עליך, אין לך אפשרות לענות ואין לך יכולת למכור להם

האינטרנט הוא חלק בלתי נפרד מאורח החיים שלנו; כל החלטה צרכנית שאנחנו מקבלים כרוכה בחיפוש מידע או המלצות ברשת – מה שהופך את הזירה האינטרנטית למשמעותית מאוד עבור עסקים. חשוב להבין כי לכל עסק יש נוכחות ברשת – גם אם אין לו אתר והוא מאוד משתדל "לברוח" מהאינטרנט. לגופים עסקיים אין היום יכולת לשלוט במה שהלקוחות, המתחרים או סתם גולשים – יכתבו עליו ברשת.

אז מה בעצם הגולשים מחפשים?

כאשר לקוחות רוצים לבדוק את מוצריו או שרותיו של עסק מסוים, הדרך הנגישה והקלה ביותר עבורם היא האינטרנט. הקלדת שם העסק במנועי החיפוש יציג בפני כל לקוח פוטנציאלי מידע שבסופו של דבר יגרום ללקוח לקבל החלטה בדבר רכישת המוצר. אתר אינטרנט מכובד, פעילות ערה ויצירתית בפייסבוק, המלצות וחוות דעת חיוביות ישתקפו היטב בגרף המכירות של העסק. בעוד שהכפשות, מידע שלילי ואפילו חוסר מידע – יגרמו לכל לקוח לחשוב פעמיים לפני שהוא מקבל החלטת קניה.

לא מאמינים בפרסומות – מאמינים להמלצות

אנשים כבר לא מאמינים לפרסומות. על פי סקרים שנערכו בשנת 2014 רק 14 אחוזים מהאוכלוסייה מתייחסים ברצינות למודעות ופרסומות של גופים עסקיים. אז במה אנשים בכל זאת מאמינים? להמלצות של חברים או למידע שהם מוצאים בעצמם.

לגבי המלצות של חברים – הדברים ברורים: אם חבר מספר לכם שהוא מרוצה מהשירות או המוצר שרכש – יש סיכוי טוב שתשתכנעו לרכוש גם. אולם מה באשר למוצר שאף אחד מהחברים שלכם לא מכיר? כאן עולה נקודה מעניינת: כאשר לקוח מחפש ביוזמתו מידע על עסק מוצר או שירות מסוים – המידע אליו הוא נחשף נתפש בעיניו כאמין ואובייקטיבי יותר מכל מודעה או פרסומת אליהם ייחשף במודעה מודפסת או בטלוויזיה.

מי ממליץ ואיפה?

העולם האינטרנטי-חברתי (פייסבוק, יוטיוב, פורומים וכו'), מאפשר לאנשים שאין ביניהם שום קשר, לשתף ולחלוק תובנות על כל חברה, מוצר או שירות. היום כוחו של מותג טמון הרבה פחות בקריאייטיביות של אנשי הפרסום, ויותר בתדמית אשר משתקפת בשיח הגולשים בפורומים מקצועיים וברשתות חברתיות כמו פייסבוק וטוויטר.

2016-11-03T09:33:06+00:00