Services

ניטור שיח וגרילה

אוטומציה שיווקית

פרסום שלילי, לקוח זועם, שיימינג מצד מתחרה… ניהול יחסי ציבור ברשת היא הדרך של העסק שלכם להתמודד עם הצד הפחות יפה של חופש הדיבור. ניטור אפקטיבי של השיח על המותג שלכם ברשת ותגובה מהירה, יכולים להציל את המוניטין שבניתם לאורך השנים.​

האם אנחנו שולטים בנראות המותג ברשת?

הנוכחות המותגית שלכם בדיגיטל מתחלקת לשניים: בצד אחד נמצאים אתר האינטרנט שלכם, עמודי הסושיאל, היוטיוב ודפי הנחיתה – אלו הן הזירות שבהן אתם שולטים בתוכן שעולה בהן, ובוחרים את הנראות של המותג שלכם. מצד השני זירות בהן מדברים על המותג שלכם אך אין לכם שליטה על כך; הפוסט שמישהו העלה ותייג את המותג שלכם, השרשור בפורום שבו דנים בשירות שלכם, בביקורת שמקבל המוצר שלכם כשמישהו מחפש המלצה ברשתות החברתיות. ולמעשה, בכל אותן זירות שבהן אין לכם שליטה על השיח שמתנהל סביבכם.

השלב הראשון...

הוא להבין ולהפנים שיש שיח על המותג שלכם, לנטר היכן הוא מתנהל, סביב אילו נושאים הוא מתרכז ובאילו הקשרים הוא מתנהל (חיובי, ניטרלי או שלילי?). ניטור השיח מתבצע באמצעות מערכות חיצוניות כמו באזילה, מכם, ויגו, SPY THE NET ואחרים, אולם כדי להגיע לניטור באיכות גבוהה – חשוב להגדיר באופן חכם את השאילתות במערכת וכך למעשה לקבל תמונת מצב מדויקת וממוקדת של השיח הקיים.

בשלב השני ​

מחליטים כיצד לטפל בשיח. אבל רגע לפני זה – חשוב להבין כי תמונת המצב המשתקפת מהשיח ברשת היא מתנה – גם אם השיח הוא שלילי! להבין מהן נקודות החולשה של המותג זו מתנה שמאפשרת לכם להבין מהן נקודות החולשה של המותג שלכם, באיזה מקום כדאי להשקיע כדי לשפר את המוצר והשירות, ומהן העדפות הקהל. זהו מידע שהערך שלו עצום למותג שמכבד את עצמו. את השיח החיובי על המותג ניתן בקלות למנף בפרסום – החל מהמלצות של לקוחות, וכלה בחיזוק של אלמנטים שנתפסים כחזקים בקרב קהל היעד שלכם. צריך רק לעשות זאת נכון ובחוכמה – כדי לא לקבל אפקט הפוך!

ואז מגיע שלב הגרילה...​

גרילה היא למעשה כל הפעילות שנועדה לקדם את האינטרסים של המותג שלכם, אולם מתבצעת שלא תחת המותג – כלומר אין בה את “טביעת האצבע” של המותג. זהו למעשה הצד הפרואקטיבי של היח”צ הדיגיטלי, או במילים אחרות: פעולות שיווק “מתחת לרדאר” באותן זירות שמזהים בתהליך הניטור. לפעילות מהסוג הזה ישנה יכולת לגרום לגולשים לקדם את המותג שלך, להמליץ על המוצרים שאתה מוכר, לחלוק עם אחרים את חוויית הקניה בעסק שלכם או להביע שביעות רצון מהמותג שלך. לקוחות מרוצים הם כוח שיווקי חשוב לכל עסק – צריך רק לדעת איך למנף את ההשפעה שלהם ברשת. זהו אחד האתגרים הגדולים בפעילות היח”צ הדיגיטלי – וזוהי גם המומחיות שלנו.בואו נבהיר באילו תחומים מדובר…

בחינת היקף השיח סביב המותג – בשלב הראשון נרצה לדעת האם בכלל מדברים על המותג שלכם ברשת? כמה אנשים מדברים על המותג שלכם? באילו זירות מתנהל השיח? כיצד מתפלג השיח על פני ציר הזמן? האם ישנם “טריגרים” לעלייה בכמות השיח המותגי ברשת?

איתור מגמות ברשת – מה אופי השיח על המותג שלכם ברשת? כמה מתוכו הוא שיח חיובי, ניטרלי או שלילי? באיזה אופן משתקפות האיכויות של המותג ברשת? סביב אילו נושאים מתרכז השיח השלילי? מהן הסיבות שבעטיין לקוחות ממליצים / לא ממליצים על המותג שלכם?

פילוח זירות השיח והאתרים המובילים בתחום – ניתוח מעמיק של הזירות שבהן מתמקד השיח, מסייע לקבל החלטות חשובות לגבי אופי הפעילות הנדרשת. שיח מסוג שונה מתנהל בסושיאל, באתרים, ובפלטפורמות אחרות.

חיווי איכותני של הקהלים המשתתפים בשיח ברשת – חשוב להבין מי מדבר על המותג שלכם, ומהי יכולת ההשפעה שלו על דעת הקהל; לשיח של בני נוער על דירות יוקרה – אין הרבה חשיבות, אבל אם אותם בני נוער יחוו דעתם ברשת על מוצר שקהל היעד שלו הוא צעירים בני גילם – כאן ההשפעה שלהם מהותית יותר.

ניתוח סנטימנט שמביעים הגולשים כלפי המותג – מהו סולם הרגשות והערכים שאותו מפגינים הגולשים כלפי המותג שלכם? יש הבדל בין שיח חיובי שמביע שביעות רצון כללית, ובין שיח חיובי של לקוחות שיוצאים מגדרם כדי לשבח, להלל ולהמליץ על המותג שלכם בהתלהבות.

התערבות אקטיבית וייזום שיח סביב המותג – במקרים בהם אין מספיק שיח סביב המותג, ניתן ליזום ולעורר את השיח באמצעים שונים; בין אם בקידום תכנים מעוררי עניין, דרך הצפת נושאים מעוררי שיח בזירות רלוונטיות, וכלה בפרובוקציות מכוונות.

התערבות ואיזון שיח שלילי – בעידן ה”פייק ניוז” ישנם מותגים שמתמודדים עם שיח שלילי שאינו משקף את המציאות. במקרים מהסוג הזה, הצגת העובדות במקרה של הטעיה מכוונות מצד גולשים או מתחרים – היא אקוטית לעיצוב דעת הקהל ברשת.

עיצוב חוויית משתמש ברשת – טענה קטנה כלפי המוצר שלכם, עשויה לקבל תהודה גדולה ולצאת מפרופורציה. חלק מחוויית המשתמש שחווה הלקוח, מושפעת באופן ישיר מחוות דעתם של לקוחות אחרים; אם כולם “מרוצים עד הגג” – הוא ירגיש שעשה את עסקת חייו, ואם אחרים יחוו דעה שלילית – הוא עלול להרגיש מרומה. חוות דעת חיוביות ישפיעו על האמון שיחושו לקוחות אחרים כלפי המוצר שרכשו, ויחזקו את התדמית של המוצר שלכם ברשת.