הנוכחות המותגית שלכם בדיגיטל מתחלקת לשניים: בצד אחד נמצאים אתר האינטרנט שלכם, עמודי הסושיאל, היוטיוב ודפי הנחיתה – אלו הן הזירות שבהן אתם שולטים בתוכן שעולה בהן, ובוחרים את הנראות של המותג שלכם. מצד השני זירות בהן מדברים על המותג שלכם אך אין לכם שליטה על כך; הפוסט שמישהו העלה ותייג את המותג שלכם, השרשור בפורום שבו דנים בשירות שלכם, בביקורת שמקבל המוצר שלכם כשמישהו מחפש המלצה ברשתות החברתיות. ולמעשה, בכל אותן זירות שבהן אין לכם שליטה על השיח שמתנהל סביבכם.
הוא להבין ולהפנים שיש שיח על המותג שלכם, לנטר היכן הוא מתנהל, סביב אילו נושאים הוא מתרכז ובאילו הקשרים הוא מתנהל (חיובי, ניטרלי או שלילי?). ניטור השיח מתבצע באמצעות מערכות חיצוניות כמו באזילה, מכם, ויגו, SPY THE NET ואחרים, אולם כדי להגיע לניטור באיכות גבוהה – חשוב להגדיר באופן חכם את השאילתות במערכת וכך למעשה לקבל תמונת מצב מדויקת וממוקדת של השיח הקיים.
מחליטים כיצד לטפל בשיח. אבל רגע לפני זה – חשוב להבין כי תמונת המצב המשתקפת מהשיח ברשת היא מתנה – גם אם השיח הוא שלילי! להבין מהן נקודות החולשה של המותג זו מתנה שמאפשרת לכם להבין מהן נקודות החולשה של המותג שלכם, באיזה מקום כדאי להשקיע כדי לשפר את המוצר והשירות, ומהן העדפות הקהל. זהו מידע שהערך שלו עצום למותג שמכבד את עצמו. את השיח החיובי על המותג ניתן בקלות למנף בפרסום – החל מהמלצות של לקוחות, וכלה בחיזוק של אלמנטים שנתפסים כחזקים בקרב קהל היעד שלכם. צריך רק לעשות זאת נכון ובחוכמה – כדי לא לקבל אפקט הפוך!
© 2020 כל הזכויות שמורות ל-CustoMedia
תודה על פנייתך לחמ”ל עסקי לחברות ועסקים.
אחד מנציגי צוות קאסטומדיה ייצור עמך קשר בהקדם.