Services

אוטומציה שיווקית

אוטומציה שיווקית

אוטומציה היא מילת הקסם של עולם הדיגיטל; היא מייעלת תהליכים, חוסכת זמן, כוח אדם ומשאבים, משפרת את חוויית הלקוח שלנו, משפרת מכירות, מגדילה את הרווחיות, משמרת לקוחות, ואפילו – משפרת את שירות הלקוחות בעסק שלנו.

מה זו בעצם אוטומציה?

שילוב של בסיס נתונים רחב והיכולת לאפשר למערכות שונות “לדבר ביניהן”, מאפשר ליצור תהליכים מורכבים באופן אוטומטי. אוטומציה שיווקית, או Marketing Automation בנויה למעשה מאוסף של תהליכים אוטומטיים שההפעלה שלהם מתבצעת בהתאם לתנאים מסוימים (“טריגרים”) ואופי הפעולה שלהם נקבע על ידי כללים שאנחנו מגדירים מראש. דוגמה פשוטה: לקוח שמשאיר פרטים בטופס ליד; אוטומציה יכולה לסנכרן את הליד אל תוך מערכת ה-CRM, לשלוח לו פרטים או שאלון באימייל אם נרצה, לשלוח לו הודעת טקסט או כל דבר אחר עם כל שינוי שלו בסטטוס בתוך מערכת ה-CRM, לתזכר אותו, לשלוח לו קודים אישיים, חשבונית רכישה, וכו’. וזוהי רק דוגמה אחת מתוך עשרות תהליכים נדרשים כמעט בכל עסק.

באילו תחומים האוטומציה יכולה לסייע לעסק שלי?

להגדיל את המכירות – תהליך אוטומציה חכם מאפשר כמעט לכל עסק ליצור מכירות אוטומטיות ללקוחות חדשים ואפילו ללקוחות הקיימים. בשפה השיווקית קוראים לזה “להרים כסף מהרצפה”, והיכולת הזו לייצר מכירות בלי להשקיע אנרגיה וכוח אדם, מסייעת לשנות את המאזן הכלכלי של כל עסק.

לחסוך זמן, אנרגיה וכוח אדם – אוטומציה מאפשרת להמיר פעולות שונות שדורשות התעסקות יומיומית, לתהליך אוטומטי שמתבצע מעצמו. כך למשל ניתן להמיר פעולות שדורשות הקלדה, עדכוני נתונים, שליחה של דוחות, חשבוניות, הודעות ותזכורות, ועוד מגוון רחב של פעולות שמבוצעות היום באופן פרטני על ידי אחד העובדים בעסק.

לשלוט במסע הלקוח – איך נראה המסע של הלקוח שלכם? כיצד הופכים גולש פוטנציאלי למתעניין וללקוח רוכש? באמצעות תהליכי אוטומציה חכמים, ניתן לחשוף כל לקוח למסרים הרלוונטיים אליו – בהתאם לשלב בו הוא נמצא על משפך המכירה; ניתן להתחיל את תהליך התקשורת באמצעות בוט חכם שמנגיש את המידע ללקוח ומאפשר לו לנווט בין האפשרויות שמעניינות אותו, להמשיך את התקשורת באמצעי מדיה אחרים, ואף לחשוף את הלקוח לתכנים מחזקי בחירה או משוב – לאחר שהשלים את תהליך הרכישה.

לשפר את חוויית המשתמש – לכל לקוח יש את סגנון התקשורת שלו ואת הזירות שמהן הוא מעדיף לצרוך את המידע. אוטומציה עסקית מאפשרת לכם ליצור ממשקים חדשים עם הלקוחות שלכם, לתקשר בדרך שנוחה להם, ולספק להם פתרונות קלים ופשוטים לקבלת פרטים, רכישה ואפילו שירות לקוחות.

לשמר לקוחות – להגיב מהר ונכון – זה שם המשחק כשמדברים היום על שירות לקוחות. בניית מערך נכון של שירות לקוחות ותהליך סדור של שימור לקוחות, מאפשרים לכל עסק להרוויח פעמיים; פעם אחת בעליית שביעות הרצון ואמון הלקוחות, ופעם שנייה בהקטנת שיעור נטישת הלקוחות.

לשפר את יחסי ההמרה – יחס המרה הוא “מספר הזהב” שכל עסק רוצה לשפר. ניטור מתמיד של מסע הלקוח והבנה באילו נקודות ישנם לקוחות שיוצאים מתהליך הרכישה, מאפשר לבנות תרחיש אוטומציה שמטרתו היא “להציל” כמה שיותר לקוחות ולהחזיר אותם אל תהליך הרכישה. בין אם מדובר בהודעה שמזכירה ללקוח להשלים את הרכישה של המוצרים שנטש בעגלת הקניות שלו, או בקוד קופון שנשלח פרטנית ללקוח מתעניין – המשותף לכל מהלכי האוטומציה הללו שהם מאפשרים להגדיל את שורת הרווח מבלי להגדיל את ההוצאות.